Látogatás az Európai Molekuláris Biológia Laboratóriumban

Május 18-án olasz, norvég, lengyel, katalán diákokkal vehettünk részt virtuális látogatáson az Európai Molekuláris Biológia Laboratóriumban.

A látogatást a kecskeméti Piarista Iskola szervezte közösen az EMBL-lel a “Transformation through sccience” Eramsus plus projekt keretében, az oloti katalán és elblagi lengyel piarista iskolával együttműködve. Emellett megszólítottuk a Magyarországi Diáklaborok Egyesületének tagjait és az európai piarista iskolák hálózatát is. Így lengyel, spanyolországi és Magyarországról sárvári és kecskeméti diákok vettek részt tanáraikkal, emellett norvég és olasz diákok is jelen voltak.

A látogatás elején az EMBL munkatársai bemutatták európai hálózatukat, elmondták, mi a különbség az alkalmazott és alapkutatás között – az EMBL alapkutatást végez. Ezt követően a heidelbergi és hamburgi tagintézményük egy-egy kutató beszélt munkájáról. A megszólaló mexikói és bulgáriai kutatók doktoranduszként dolgoznak. Meséltek arról, hogyan lettek kutatók, és arról is, pont mivel foglalkoznak. Egyikük például elmondta, hogy diákként azt hitte, ahhoz, hogy valaki kutató legyen, zseninek kell lennie, csak a legkiválóbbak kerülhetnek oda.

A résztvevők visszajelzéseiből (részben az EMBL-nek visszajelzésként, ezért angolul):

“Értékesnek tartottam, mivel betekintést nyerhettem más országok laboratóriumaiba, és nagyszerű előadásokat hallhattam neves kutatóktól.”

“Nekem a labor működésének bemutatása volt a kedvencem.”

“On the whole I liked the youthfulness of the occasion. For me the highlight was when we’ve been showed that there are so many ways to be a scientist and so many paths to go on with biology. It was good to see that ordinary people work as scientists and they’ve got normal lives. Szerintem nagyon értékes volt a virtuális bemutatás, fiatalos, barátságos volt és tényleges belátást nyújtott a tudósok életébe.”

“Mivel hasonló területen szeretnék majd a jövőben elhelyezkedni, így határozottan segített a továbbtanulással kapcsolatban az, hogy a tudósok meséltek az életükről, illetve kiemeltek olyan képességeket, amelyeket fontos volt elsajátítani a munkájukhoz.”

Mikulás Domonkos